معرفی انواع صندلی تاشو
نوشته شده توسط : ساحل

1.صندلی تاشو صدف ( Oyster)
صندلی صدف (Oyster) برای کسانی طراحی شده است که به نشستن روز زمین علاقه دارند؛ مثل بسیاری از ایرانی‌ها. صدف یک صندلی تاشو بدون پایه است که یک نشیمن‌گاه راحت و قشنگ را فراهم می‌کند. حالت مسطح این فرآورده پس از لغایت شدن کمک می‌کند تا صاحبان منازل کوچک بتوانند تعداد قابل توجهی متعلق به را بر روی هم بچینند. صندلی تاشو صدف محصولی پسندیده برای تماشای دسته جمعی فیلم در کناره یکدیگر است. این صندلی در استودیوی کاوامورا-گنجویان طراحی شده است. این استودیو در مادرید اسپانیا و لوزان سوئیس به تکاپو می‌پردازد و کی پورتیلا کاوامورا (Key Portilla-Kawamura) و علی گنجویان آن را تاسیس کرده‌اند.

2.صندلی تاشو «شاعران» (The Poets)
قابلیت تاشوندگی تنها ویژگی‌ صندلی‌های تاشو نیست و بعضی از صندلی‌های تاشو متمایزتر هم هستند. به‌عنوان مثال در این طراحی تلاش شده الی صندلی تاشو را با یک چراغ مطالعه ترکیب و محصولی کاربردی‌تر تولید شود. این صندلی جذاب برای کسانی که به مطالعه در سرنوشت مختلف منزل علاقه دارند محصول مناسبی به عقیده می‌رسد. استودیوی هلندی Nieuwe Heren در طراحی این اثر فرزانش دیگری را نیز در نظر داشته است. طراحان این استودیو، اریک دنیس (Erik De Nijs) و تیم اسمیت (Tim Smit) اسم این نشان را «شاعران» گذاشته‌اند چرا که از دیدگاه خود صندلی سبز را مظهر «ویلیام بلیک» و صندلی سفید را سمبول(لاتین) «گوته» دو سراینــــده نامدار در نظر گرفته‌ و صندلی‌ها را به یاد آن‌ها ساخته‌اند.

3.صندلی تاشو اکس و زد (XZ)
توجه به طراحی فرمی تنها محدود به صندلی‌های تاشو که برای فضای درونی باره استفاده قرار می‌گیرند، نشده است. طراحان نگاهی هنرمندانه هم به صندلی‌های تاشو فضای مفتوح داشته‌اند؛ مانند صندلی XZ. به کارگیری صندلی‌های تاشو در سواحل قدمت زیاد زیادی دارد با این تفاوت صندلی تاشو فوق یک ویژگی کاربردی دیگر نیز با خود به به اتفاق آورده است. به طور معمول در کنار برای بازدارندگی از آفتاب سوختگی از سایه‌بان‌هایی مجزا استفاده می‌کنند. اگرچه این سایه‌بان‌ها نیز قابلیت جمع شدن دارند اما فضای قابل توجهی به خصوص در صندوق عقب خودروها اشغال می‌کنند. این در حالی است که صندلی تاشو ساحلی فوق از یک سایه‌بان متصل به خود برخوردار است که به سرعت می‌تواند نصب شود. در مواقع غیرضروری نیز این سایه‌بان در پشت صندلی قرار می‌گیرد. این صندلی مانند دیگر محصولات کمپانی المنت (Element) با الهام از تایپوگرافی حروف انگلیسی سپریدن شده است و از کنار کلاف چوبی آن به شکل حرف X و دسته پارچه‌ای Z دیده می‌شود.

4. صندلی تاشو چوبی
در نگاه نخست Swish به یک صندلی تاشو فانتزی و ظریف شباهت دارد که علیرغم زیبایی نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. برخلاف تصورمعمول ولی هر صندلی ظریفی، شکننده نیست. صندلی تاشو Swish کاملاً بر پای بست، الگوریتم‌ها و مدل‌های ریاضی ساخته شده و نیروی وارد شده به خود را طوری به تمام بخش‌های متصل به زمین منتقل می‌کند که به‌راحتی می‌تواند وزن‌های بالا را تحمل کند. با این وصف، صندلی تاشو Swish یک صندلی جادویی محسوب می‌شود. کارلو رتی (Carlo ratti) این صندلی را سنه ماضی برای کمپانی کاسینا (Cassina) طراحی کرد و اولین بار در هفته طراحی میلان ۲۰۱۷ به نمایش درآمد.





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: